max-diepgang

De diepgang van uw schip

Onze haven en de toegang er naartoe zijn berekend op schepen met een maximale diepgang van 2,10 meter. Helaas kunnen wij geen gastvrijheid verlenen aan schepen die dieper steken.

Uiteraard zijn schepen die maximaal 2,10 meter diep steken en hun bemanning van harte welkom.

kaart-grevelingen-bru-naar-harken-2018-09-09

Hoe bereikt u onze haven?

Onze haven bereikt u via een rechte vaargeul die toegankelijk is voor schepen met een maximale diepgang van 2,10 meter. De vaargeul is 50 meter breed. De middelste 20 meter daarvan wordt op een minimale diepgang van 2,10 meter gehouden. Daarbuiten wordt het geleidelijk wat minder diep.

Het begin van de vaargeul wordt aangegeven met bakboord- en stuurboord-bakens. Ook ziet u bij de ingang van de geul aan bakboord de gele vlag van onze Watersportvereniging  Herkingen en aan SB de vlag van de andere haven Marina Herkingen. Samen waken we voor voldoende diepgang in de geul.

Bij de ingang van de 0,66 NM lange rechte vaargeul staan aan weerszijden  palen met bakboord- en stuurboordtoptekens.

's Nachts onze haven aanlopen

Ook later op de avond bent u bij ons welkom en kunt u koers zetten naar onze haven. De vaargeul is voorzien van een groene geleide lichtenlijn die de aanbevolen vaarweg aangeeft. De richting van de geleidelichten is 348º.

Aan het eind van de geul is onze haveningang aan bakboord voorzien van een rood licht en aan stuurboord natuurlijk groen. Rechtdoor vaart u naar de meldsteiger.

Waarschijnlijk heeft u via telefoonnummer 06 22046777 reeds contact gehad met onze havenmeester die u misschien al alle nodige aanwijzingen heeft gegeven.

Maar ook als uw keuze voor onze haven wat later op gang is gekomen bent u welkom.

Als het al later in de avond is dan adviseren we u om af te meren aan de meldsteiger en via de gsm contact op te nemen met de havenmeester. Deze geeft u verdere aanwijzingen over waar af te meren en verdere bijzonderheden.

De volgende dag is onze havenmeester sowieso om 9 uur present en helpt u verder.

Komt u vanuit de Grevelingensluis?

Vanuit de Grevelingensluis vaart u vanuit de voorhaven het Grevelingenmeer op en u laat de rode G2 ton aan bakboord liggen.

Vervolgens kiest u Noord vanuit de Groen/Rode G1/S12. In de verte ziet u de 2 eilandjes van de Mosselbank. Daar vaart u in het midden tussendoor.

Op 14º ziet u in de verte (1/2 mijl) de markering van de ingang van de vaargeul. Als u wat dichter bij de vaargeul bent dan ziet u ook de eerder genoemde vlaggen.

Vervolgens vaart u naar onze haven.

De diepgang zal geen probleem meer zijn als u de aanwijzingen aan het begin van deze pagina hebt gevolgd (Hoe bereikt u onze haven?).

Vind uw ligplaats

Uw ligplaats kunt u innemen na aanwijzing door de havenmeester.

• De ligplaatsen aan de steigers A t/m F bevinden zich aan weerszijden van de steiger: even nummers aan de oost-zijde, oneven nummers aan de westzijde. Op de kop van deze steigers  zijn enkele lans-ligplaatsen;
  • De steigers, aan de Grevelingen-zijde zijn langssteigers en voeren de letters G en H;
  • In de oude haven (noord-oost zijde van het havencomplex) zijn er langssteigers en dwarssteigers, allemaal evenwijdig aan de kademuur.

Tarieven passanten (niet leden) 2024

Per meter lengte over alles, per nacht €2,25
Minimumtarief tot 5 meter lengte, per nacht €11,10
Watertoeristenbelasting per persoon per dag
(niet voor inwoners van de gemeente Goeree-Overflakkee)
Passanten jollenveld < 5 meter €1,70
Passanten jollenveld > 5 meter €2,75
Gebruik botenhelling in/uit < 5 meter €10,50
Gebruik botenhelling in/uit > 5 meter €21,00
Korting passanten bij verblijf meer dan 7 nachten

Elektriciteit op de steiger, muntautomaat (2 KWu) gratis
Wassen / Drogen €2,50
Water, douche, WiFi en wandelen over de boulevard

gratis / inclusief

Fiets lenen

gratis

Meer over de havenaccomodatie

Meer over onze haven vindt u in de pagina Onze Haven.

Meer over ons clubhuis 't Krabbennest vindt u in de pagina 't Krabbennest.

Ook in onze Passantengids vindt u veel informatie voor een aangenaam verblijf in onze haven. Download onze Passantengids.

Meer over de natuur

In onze haven vindt u bijzondere bloemen en planten.

Op de Grevelingen komt het mooiste van zoet en zout samen. Zilte lucht, zandplaten en land- en kustvogels.

Zie: https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurgebieden/grevelingen

Waar vind ik ....?

Op Goeree-Overflakkee vind je alle voorzieningen. Van apotheek tot ziekenhuis. Restaurants met Aziatische tot Zeeuwse lekkernijen.

Zoekt u in de buurt bv. een dokter, een supermarkt, café, een hondenuitlaatplaats, watersportwinkel, enz. kijk dan op onze Wegwijzer-pagina. klik hier.