Nieuws Jeugdzeilen

Foto's van de sluitingswedstrijden van Jeugdzeilen gepubliceerd.

Klik hier voor de foto's van de sluitingswedstrijden voor Jeugdzeilers. Lees meer

Agenda Jeugdzeilen

Zwembadles

Jeugdzeilen | 12:30 - 14:30 | De Gooye – Dirksland

MEI
Eerste lesdag

MEI
Tweede lesdag

Derde lesdag

Vierde lesdag

Vijfde lesdag

Zesde lesdag

Reserve lesdag

splash-opti

Jeugdzeilen

WSV Herkingen organiseert op zaterdagochtenden vóór de vakantie training voor de jeugd in hun eigen Optimisten en Splashes.
We werken met een beginnersgroep (C), een basisgroep (B) en een gevorderdengroep (A). Daarnaast is er voor de oudere zeilers een Splash-groep.

onderdelen-optimist

Meedoen? Leuk!

Als je wil meedoen dan moet je 8 jaar of ouder zijn. Wanneer je dit kunt lezen dan zal dat wel het geval zijn.
Je moet ook kunnen zwemmen. Dat is wel zo handig als je een keertje omslaat.
En een eigen bootje natuurlijk, want daarin leer je zeilen en er ook goed voor zorgen.
Ook moet je jeugdlid zijn van onze watersportvereniging.
En goede kleren, dat is logisch. Lekker warm als het nog koud is en iets luchtiger bij warmer weer.
En tijdens het zeilen doe je altijd een reddingsvest aan. Bij omslaan hoef je dan niet te zwemmen en kan je al je kracht gebruiken om je boot weer overeind te krijgen.

optimist-splash

Jeugd leren zeilen,
iets voor jou?

• Wij zijn op zoek naar enthousiaste instructeurs voor de Optimisten A (extreme), B en C.
  • Ook voor de Splash is er ruimte voor extra instructeurs; ten slotte is niet iedereen elk weekeinde beschikbaar!

Ben je geïnteresseerd?

Contact Jop Bezuijen klik hier of bel 06 81280602.

Ernst Dunnewind         bel 06 41000826

Jan-Erik Withagen           bel 06 21230504

Criteria voor deelname

Leeftijd, zwemdiploma en eigen bootje

Voor deelname aan de lessen geldt een minimumleeftijd van 8 jaar.  Daarnaast moeten de deelnemers in het bezit zijn van ten minste de zwemdiploma’s A en B.
De deelnemers varen in hun eigen bootje. De vereniging kan er geen uitlenen. De bootjes zijn een Optimist of een Splash. Indien er sprake is van een andere type boot neem dan contact op met de organisatie: klik hier

Jeugdlidmaatschap

Deelname aan de zeiltrainingen is gratis voor ((klein-)kinderen van leden. Wel moet een deelnemer / deelneemster jeugdlid zijn van WSV-Herkingen. De kosten van het jeugdlidmaatschap bedragen €15,00 per jaar. Elk jeugdlid krijgt, net als een volwassen lid, een lidmaatschapsnummer. Dat kan op termijn van pas komen om snel in aanmerking te komen voor een ligplaats. Een ander bijkomend voordeel is dat jeugdleden geen inschrijfgeld à €75,00 hoeven te betalen op het moment dat ze volwassen lid worden!

Juiste kleding is belangrijk

Belangrijk is dat de kinderen goed gekleed zijn. Op het moment dat zij het koud krijgen kunnen ze zich minder concentreren en wordt het plezier in zeilen een heel stuk minder.
De eerste zeilles start al begin mei. Het water in de Grevelingen is dan nog koud. Ook zit het weer niet altijd mee. Zorg dan ook voor warme, waterdichte kleding en een deugdelijk reddingsvest.

Groepen: leeftijd en niveau

We werken met een beginnersgroep (C), een gevorderdengroep (B) en een groep met kinderen die veel ervaring hebben (A). Daarnaast is er voor de oudere zeilers een Splash-groep.
Zeilers kunnen deelnemen aan de Splash-groep als ze voldoende ervaring hebben met het zeilen in een Optimist.

eerste-les-2020-transp

Afvinklijsten

De bootjes bij Jeugdzeilen hebben vaak al meerdere beginnende schippers gezien en zijn meestal niet splinternieuw. De boten moeten zeewaardig genoeg zijn om aan de lessen mee te kunnen doen. We willen niet dat de schippers door ondeugdelijk materiaal in de problemen komen.